Слово "консалтинг" останнім часом все частіше стало входити в світ бізнесу. Консалтинг - це можливість звернутися за консультаціями до фахівців. Досить часто надання таких послуг припускає глибша співпраця, яка не обмежується тільки консультаціями. Консалтинг буває фінансовим, по ефективному збуту, по ринку нерухомості, з питань управління і т.д. Поняття консалтингу може охоплювати досить широкий спектр завдань в різних областях ділового життя. Професія консультанта стає все більш популярною: ділові люди і керівники фірм все більше розуміють потребу в консалтингових послугах, хоча сначало відносилися до цього нововведення скептично. Вищий менеджмент підприємства, на який направлені консалтингові послуги, є професійним споживачем, і тому надавати консалтингові послуги повинні тільки найпрофесійніші продавці, що знають все про дану послугу. Як правило консалтинговими послугами користуються компаніїі, які знаходяться у стадії зростання або процвітаючі компанії. Дуже часто співробітники консалтингової компанії прінімаютя клієнтами клієнтами як внутрішні працівники. Це призводить до того, що вони часто переходять в консультовану ними компанію. В процесі роботи у консультантів і клієнтів з'являються довірителі, іноді і просто дружні відносини. Вартість консалтингових послуг складає незначну частку у витратах покупця. Послуги не є предметом першої необхідності для компаній. За консалтинг ніколи не віддають останні гроші. Проте, існує поширений міф про те, що консалтингові послуги можливо продати компаніям в стані банкрутства. Це не так, їх можна продати тільки компаніям, що успішно розвиваються, знаходяться на стадії зростання або зрілості. Консалтингові послуги мають тривалий цикл продажу. Процес переговорів про продаж послуг може тривати і півроку, і рік, в цей час відбувається ряд зустрічей клієнта і консультанта. Клієнт посилає своїх співробітників на семінари, що проводяться консультантами, в процесі чого оцінює наскільки кваліфіковано працює консалтингова компанія, і лише після цього ухвалює остаточне рішення. Послуги консультантів нестандартні, тому не можна порівняти ціни різних консультантів. У зв'язку з цим, якість послуги сприймається залежно від ціни послуги. Важливо відзначити, що конкуренція на ринку консалтингу базується не на ціні. Відповідно на ринку присутня низька цінова еластичність. У консалтингу метою консультаційного сприяння є вирішення проблем клієнта, будь це фінансові або управлінські проблеми. Консультант лише пропонує варіанти рішень, дає рекомендації по ухваленню оптимальних рішень, але сам не приймає їх.
|